Ångerrätt

Ångerrätt

Ångerfrist och meddelande
Vår målsättning är att du ska bli helt nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Hemsidan eller vår kundservice har du därför enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler rätt att ångra ditt köp, utan att ange något skäl, inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Vid delleveranser börjar ångerfristen om 14 dagar räknas då du tagit emot den sista leveransen.

Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta, se kontaktinformation till vår kundservice i menyn. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande om att du önskar utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Meddelandet måste klart och tydligt ange ditt beslut att frånträda avtalet, alltså ångra köpet. Du kan använda den mall som finns att ladda ner på konsumentverkets hemsida, men du måste inte använda den. Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Undantag
Ångerrätten gäller inte för varor som är tillverkade efter dina särskilda önskemål eller varor som på annat sätt på grund av din beställning har fått en tydlig personlig prägel.

Returvillkor
Om du ångrar ditt köp måste du sända tillbaka varan till oss, se kontaktinformation under kundervice i menyn. Du måste sända tillbaka varan utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. För att du ska hinna fullfölja din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar varan innan ångerfristen gått ut.

Du får självklart titta på och undersöka varan. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle få ha gjort i butik. Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet är du ansvarig för varans minskade värde och vi har rätt att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen.

Du får själv stå för kostnaden för returfrakten. För att minska denna kostnad erbjuder vi dig möjligheten att använda våra förbetalda returfraktsedlar, till en kostnad motsvarande den ursprungliga leveranskostnaden. Returfraktsedeln skickar vi till dig.

För praktisk hantering vid returnering av varor, se nedan.

Vänligen notera att du ansvarar för att varan inte skadas eller försvinner under returfrakten. Vi ber dig därför säkerställa att varan är väl emballerad samt, om nödvändigt, försäkrad. Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad.

Returhantering
Packa varan/varorna som du vill returnera, gärna i originalemballaget (Leggings Tights värnar om miljön och ser gärna att du använder emballaget i så stor utsträckning som möjligt).

Ange att du ångrar ditt köp, skriv gärna med någon kommentar. Ange gärna dina kontaktuppgifter så att vi har möjlighet att nå dig vid eventuella oklarheter. Lägg kommentarerna i paketet.

Klistra den förbetalda returfraktsedeln på utsidan av lådan. Se till att täcka över den ursprungliga adressen.

Om du använder våra returfraktsedlar och har tagit emot varan som ett DHL paket ska den returneras via DHL:s serviceställe, om det är ett postpaket ska den returneras via PostNords ombud. Alla returer skall skickas på ett fraktsätt som är spårbart.

Vänligen notera att du ansvarar för att varan inte skadas eller försvinner under returfrakten. Vi ber dig därför säkerställa att varan är väl emballerad samt, om nödvändigt, försäkrad.

Återbetalning
Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem leveranskostnad. Vi har dock rätt att göra avdrag för eventuell värdeminskning, extra avgift för expressfrakt vid leverans samt för returfraktkostnad.

Om du ångrar köp av en del av de varor du beställt kommer vi att betala tillbaka värdet av varan och eventuella kostnader som uppkommit till följd av köpet av den/de specifika varorna som ångras. Vi kommer dock inte att återbetala sådana kostnader som du hade haft även om den/de specifika varorna som är föremål för ånger inte hade köpts, t ex frakt- och fakturakostnad.

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi kan dock vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Vi kommer att använda samma betalningssätt för återbetalningen som du själv använt, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Har du några frågor – kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Kommentera